Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Chystaná česká aplikace bude originálně motivovat k darování krve

2 minuty radosti
Zdroj fotografií: FB Daruju krev

V Česku je 2,5 procenta pravidelných dárců krve. Uvádí se přitom, že jejich podíl ve společnosti by měl být alespoň čtyřprocentní. Jak toho dosáhnout? Možná nabídne odpověď chystaná aplikace, kterou vytvořil středoškolák David Stančík.

Autor aplikace dostal nápad na její realizaci, když šel sám prvně darovat krev. „Tehdy při čekání na zavolání na přepážku mě napadlo: Ale vždyť to není nic hrozného, je to vlastně dobrý pocit zachraňovat životy, proč to nedělá každý, kdo může?“ vzpomíná. Jeho závěr zněl, že motivace pro potenciální dárce je nedostatečná a chybí jim vidina reálného výsledku. Napadla ho paralela s počítačovou hrou, v níž by ale hráč nedostával body. A rozhodl se naopak proměnit dárcovství v hru, která se bodovat bude.

A právě v tom je projekt Daruju Krev unikátní – z dárcovství se jeho prosřednictvím stává skoro až zábava. Uživatelé se budou moct předhánět s přáteli, za pravidelné odběry se jim odemknou speciální odměny a podobně. „Aplikaci cílíme především na dárce, které má udržovat v pravidelnosti a motivovat k dalším odběrům. Pro prvodárce máme na sociálních sítích komunitu, kde se snažíme dělat maximum, abychom jim usnadnili přístup k darování krve a zvýšili jejich informovanost,“ vysvětluje Stančík.

Webová forma bude spuštěna v březnu, mobilní verze pak do konce roku. Se svým nápadem Stančík už dříve vyhrál celorepublikovou soutěž mladých podnikavých talentů Soutěž & Podnikej. „Myslím si, že je třeba pomáhat druhým lidem. V budoucnu chceme s projektem expandovat do zahraničí a zlepšovat zdravotnictví nejen u nás, ale všude, kde to půjde,“ přeje si mladý programátor.

Související články

Zaručeně zlepší den

Kosmetický paradox. Pochází červená rtěnka z Íránu?

Evropským stromem roku je 200 let starý dub v Polsku, Česko má 5. místo

Jak vyzrát na antihmotu? Vědci z CERNu vědí

Víme, jak levně zaparkovat na letišti ve Vídni

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem

Za peníze si štěstí nekoupíš. Pracovní úspěchy nepředčí rodinné zázemí. Radost se skrývá v …