Brněnské šaliny budou méně hlučné

Zdroj fotografie: Dollarphotoclub

Díky nové metodě mazání okolků neboli částí kol tramvají, které se pohybují ve žlábku kolejnic, by měly tramvaje v Brně méně skřípat.

Nová metoda mazání funguje za pomoci GPS, v palubním počítači vozu jsou zadány souřadnice oblouků na trase, které jsou zvláště problematické. Na základě polohy pak systém sám vyhodnotí, kdy má speciální mazivo nanést. Kromě menšího hluku to přináší i další výhody, především nižší opotřebení kol i kolejnic.

„Dopravní podnik města Brna se dlouhodobě snaží snižovat hluk způsobený vozy městské hromadné dopravy. Pravidelně brousíme kolejnice nebo modernizujeme tramvajové tratě za pomoci antivibračních a protihlukových prvků,“ řekl generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

V současné době jezdí po největším jihomoravském městě 46 těchto tramvají, do konce roku by jich mělo být 66. K větší tichosti by měly přispět i speciální mazníky, které se vkládají přímo do kolejí, těch je v současné době po Brně jedenáct.

Autor článku