Náročnost změn v souvislosti s koronavirem pociťují lidé s handicapem ještě palčivěji. Mnohé organizace proto přizpůsobují své služby tak, aby jim pomohli se v „novém“ světě snáze zorientovat.
Organizace Tichý svět, která pomáhá neslyšícím se začleněním do společnosti, nabízí v souvislosti s bezpečnostními opatřeními i nové služby. Ty zahrnují především zprostředkování aktuálních informací, které se k neslyšícím obtížněji dostávají – například kvůli nošení roušek, jež odezírání ze rtů výrazně ztěžuje.
Svým klientům proto organizace nabízí konzultace ve znakovém jazyce a pomoc se vším, co si potřebují vyřídit. Na webových a facebookových stránkách Tichého světa navíc každý den najdou nový díl informačního seriálu ve znakovém jazyce, který jim poskytne přehled o aktuálním dění a informuje o nejdůležitějších změnách.
Na mnoha úřadech a institucích, jako jsou například nemocnice, je také nonstop zdarma k dispozici tzv. Tichá linka. Vyškolení operátoři pomáhají s tlumočením do znakového jazyka nebo přepisem mluvené řeči, a zprostředkují tak personálu dané instituce požadavky neslyšící osoby.
Organizace však kromě lepší informovanosti neslyšících klientů usiluje také o osvětu mezi slyšícími. Veřejnosti proto zpřístupnila e-learning znakového jazyka, a tak se může každý z nás do role handicapovaných snáze vžít.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Oceňovaná Boží hora zprostředkovává atmosféru chudinské Neapole
Snad každý si vybaví hladovost mládí, která je v pubertě doslova spalující. I pouhý vzduch chutná…