Vedení Brno-střed přijalo manuál regulující vizuální smog

Zdroj fotografie: Pexels

Vizuální prezentace obchodníků je nedílnou součástí veřejného prostoru. Pokud je zpracovaná dobře, dotváří přirozený genius loci. Ten se však často ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam, takzvaným vizuálním smogem. Právě proti němu se vedení Brno-střed rozhodlo bojovat vydáním pomocného manuálu.

Cílem Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven je nastavit jednotná, v praxi ale velmi variabilní pravidla, která podnikatelům pomůžou s vizuální prezentací. „Manuál nepřináší žádné nové zákazy či regulace, pouze shrnuje, sjednocuje a transparentně deklaruje metodický přístup orgánů památkové ochrany vyplývající z již platných právních předpisů,” uvedl Svatopluk Bartík, člen Rady městské části Brno-střed a koordinátor projektu.

Manuál, který umožní ochranu architektonického dědictví a kultivaci městského prostoru, vznikal více než dva roky v úzké spolupráci s orgány státní památkové péče a respektovanými architekty i designéry. Hlavní autorkou je grafička Veronika Nováková.

Autor článku

Anna Silná