Nechat auto doma a vyrazit do zaměstnání na kole nebo třeba pěšky či na bruslích. K tomu každoročně vyzývá celorepubliková kampaň Do práce na kole. Skrze různé soutěže účastníky po celý květen motivuje k využívání nemotorových dopravních prostředků.
Zájemci o účast musejí vytvořit týmy o 2-5 lidech a zaregistrovat se na webu dopracenakole.cz. Poté je jejich úkolem jezdit do práce co nejčastěji „na vlastní pohon“. Přestože akce nese název Do práce na kole, mezi možné způsoby dopravy patří i brusle, longboard a koloběžka, účastnit se mohou také chodci, běžci a vozíčkáři.
Cílem kampaně je hravou formou přivést obyvatele měst k využívání šetrných způsobů dopravy, ulevit životnímu prostředí a také vnést více radosti a pohybu do běžného pracovního dne. „Těší nás velký zájem zaměstnavatelů, kteří své zaměstnance v šetrném cestování do práce podporují. Loni se jich zapojilo dokonce o 60 procent více oproti roku předcházejícímu,“ uvádí koordinátorka kampaně Lenka Myšáková.
Zaměstnavatelé mohou za svou snahu získat ocenění pro cyklozaměstnavatele roku, soutěžních kategorií pro účastníky z řad zaměstnanců je hned několik – hodnotí se pravidelnost v rámci týmu, výkonnost jednotlivce i kreativita.
Motto letošního ročníku zní „Do práce na kole jezdí i profíci!“ Dokazuje to například chirurg Pavel Pafko. „Je radostnější přijet do nemocnice na kole, osprchovat se a začít pracovat, než jet autem a nervózně popojíždět na semaforech, zejména když vyjíždíme z domu na poslední chvíli.“
Loňského ročníku se zúčastnilo bezmála 11 tisíc lidí, což bylo o polovinu více než v předchozím roce. Zapojilo se 1825 institucí a 27 měst. Letos se při sedmém ročníku předpokládá narůst ve všech těchto oblastech.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Umění se správně ptát může do značné míry ovlivnit a proměnit naše životy. Špatné odpovědi totiž…