Rozjet podnikání? To je výzva, před kterou v současné době stojí mnoho lidí. Uspět na globálním trhu však mohou jen ti nejvytrvalejší, nejoriginálnější a ti, kteří dokážou získat peníze od investorů pro své podnikání.
Start-upy získaly v minulém roce pro své financování 128,5 miliard dolarů, tedy přes tři tisíce miliard v českých korunách. Oproti roku 2014 je to podle analytických zpráv společností KPMG a CB Insights 44 procentní nárůst objemu investovaného rizikového kapitálu a oproti roku 2013 je tento nárůst 156 procentní.
Daří se především start-upům evropských, v těsném závěsu za nimi jsou start-upy asijské a severoamerické. Velký podíl mají na tom mladé společnosti z Velké Británie, které získaly přes 1,3 miliardy dolarů. Asijské start-upy získaly souhrnně 40 miliard dolarů.
Start-upy se objevují napříč všemi obory, nejčastěji jimi však bývají internetové či technologické firmy. Jejich základní charakteristikou jsou nízké počáteční náklady, vyšší podnikatelské riziko a vyšší potenciální návratnost investic. Jsou flexibilní a mohou se rychle rozvíjet a růst.
Mezi úspěšné české start-upy patří společnost Cleevio zabývající se mobilními a webovými aplikacemi, STRV zabývající se mobilními aplikacemi nebo Skypicker vyhledávající letenky nízkonákladových společností.
Zdroj: E15
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Příběh pro děti, které bojují se strachem
Vánoce se kvapem blíží, a tak přinášíme tip pro Ježíška na bezvadnou knihu, která udělá radost pod…