Netřídění odpadů a nepořádek okolo kontejnerů, a to i přes vysoké nasazení svozových společností města. Tuto situaci se pokouší napravit reklamní kampaň na plakátech v ulicích Prahy, na nichž je možné spatřit popelnici na směsný odpad s nápisem: Popelnice nejsou černá díra.
„Cílem kampaně je upozornit na nešvary spojené s tříděním a čistotou u stanovišť, kde jsou popelnice umístěny. Chceme se pokusit ještě zlepšit ekologické chování občanů při nakládání s odpadem, a tím zvýšit čistotu našeho města. Většina lidí přece chce žít v čistém a upraveném prostředí,“ řekla radní Jana Plamínková.
Ukazuje se, že například na sídlištích je v současnosti častým nešvarem odkládání objemného odpadu či elektrozařízení do společných popelnic. Občané nevyužívají sběrných dvorů, třebaže jsou pro ně zdarma. I proto se město pustilo do této reklamní aktivity, která spadá pod odbor ochrany prostředí spojený s osvětou v nakládání s odpady. Akce potrvá po celý rok 2018.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
5 knih o seberozvoji a zdraví, které vám pomohou nastartovat nový rok
Ať už patříte k těm, kteří si dávají novoroční předsevzetí, nebo ne, pozitivní motivace se pro…