Obliba digitálního dárcovství v Česku nadále roste

Zdroj fotografie: pexels.com

S rozvojem technologií se do online prostředí přesouvá spousta věcí. Projevuje se to i v oblasti dárcovství. Rostou počty darů platební kartou a vůbec nejčastějším způsobem je darovat peníze bankovním převodem.

Přestože v ulicích pořád ještě potkáte dobrovolníky s kasičkami vybírajícími na dobrou věc, tento způsob je podobně jako třeba platba složenkou už méně častý než dříve. Naopak podle ankety Fóra dárců využívají dárci nejvíce možnost jednorázového bankovního převodu. Následuje trvalý příkaz a dárcovská SMS.

Ze strany dárců roste také popularita crowdfundingu, z oslovených 120 neziskovek tuto možnost využila čtvrtina. Skvěle funguje také platforma pro online dárcovství Darujme.cz, jejímž prostřednictvím lidé loni darovali přes 28 milionů korun. Portál lidé čím dál častěji využívají k založení vlastních dárcovských výzev (například v rámci svých narozenin) a své okolí pak žádají o příspěvek na dobrou věc namísto hmotného narozeninového daru.

Autor článku

Kristýna Motlová