Úředníci z městské části Brno-střed nově provozují pracoviště s názvem Miniúřad. Jeho cílem je usnadnit Brňanům orientaci v úředních záležitostech, řešit některé často poptávané úřední agendy rovnou na místě a ve složitějších případech poskytnout alespoň poradenství a pomoc s vyplněním formulářů.
„Cílem Miniúřadu je zjednodušit občanům vyřizování nejběžnějších úředních procesů a zpříjemnit jim čas strávený na úřadě. Systém by měl vést k tomu, že občané v hlavní budově úřadu získají potřebné informace a třeba i společně s kolegy vyplní formuláře dopředu. Za konkrétním úředníkem už půjdou zcela připravení, se vším, co k vyřízení své žádosti potřebují. Vyřízení věci pak proběhne mnohem rychleji a úředníci se na odborech budou moci více věnovat odborné práci, protože poradenství za ně zajistí právě Miniúřad,“ zhodnotil přínosy Svatopluk Bartík, člen Rady MČ Brno-střed, který vznik Miniúřadu inicioval.
Miniúřad se nachází v přízemí hlavní budovy radnice na Dominikánské ulici a otevřeno má čtyřicet hodin v týdnu. Radnice tím plní dvě ze svých programových prohlášení, tedy zřízení nízkoprahového úředního místa a rozšíření úředních hodin ze stávajících osmnácti. Pokud se služba osvědčí, mohl by se Miniúřad přesunout blíže do centra, aby byl pro občany ještě dostupnější.
Foto: Městská část Brno-střed
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Horolezec tělem i duší. Marek Holeček jde ve své nové knize až na dřeň
Jeden z nejlepších horolezců současnosti Marek Holeček je charakteristický svým živelným projevem,…