Ikea, Starbucks nebo Lidl. To jsou některé z firem, které se nově připojily ke kampani Dost bylo plastu se záměrem snižovat množství plastového odpadu. Seznam zapojených subjektů čítá aktuálně třináct jmen.
Lidl se zavázal přestat s prodejem jednorázových plastových výrobků, jako jsou kelímky nebo brčka. Totéž přislíbila také Ikea, která navíc plasty odstraní i ze svých restaurací. Starbucks zase ke stávající slevě 10 procent při nákupu nápoje do vlastního hrnku připojil závazek vydávat zákazníkům plastové příbory jen na vyžádání. Fruitisimo nabídne lidem možnost odnést si nápoj ve vlastní lahvi se slevou.
Vedle firem kampaň podporuje i Česká zemědělská univerzita. Ta pořídí do svých prostor automaty na filtrovanou vodu a na akce bude využívat vratné kelímky. Ty nedávno zavedla i pražská Náplavka. Projektu pomáhá i stanovisko Státního zdravotního ústavu, podle něhož je z pohledu hygieny v pořádku odnést si jídlo ve vlastní krabičce nebo nápoj ve vlastním hrnku.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak udržet své tělo v kondici, napoví Jóga mezi e-maily
Cvičit jógu je stále více moderní a trendy. Záda vám zajisté poděkují, pokud cviky provádíte…