K antiplastové kampani se v Praze připojily první velké firmy

Zdroj fotografie: Pixabay

Iniciativa hlavního města Dost bylo plastu sklízí první ovoce. Přidalo se k ní sedm společností, které se zavázaly snížit ve svých provozech množství plastového odpadu. Figuruje mezi nimi například Bageterie Boulevard či Leo Express.

S ministerstvem životního prostředí podepsala sedmička firem dobrovolnou dohodu. Opatření usilující o menší spotřebu jednorázových plastů v gastronomii budou firmy zavádět postupně a každá po svém. CrossCafe a Bageterie Boulevard například zákazníkům nabídnou v případě konzumace na místě jídlo do keramického nádobí. Leo Express a Benzina budou zase podávat kávu do opakovaně použitelných kelímků. Dudes & Barbies zakáží ve svých podnicích brčka. Připojí se také UGO a České dráhy.

Ministerstvo bude od zapojených firem vyžadovat konkrétní čísla o redukci obalů, na jejichž základě jednotlivé dohody vyhodnotí. Zároveň se chystá oslovit nadnárodní řetězce i provozovatele obchodních center.

Autor článku

Kristýna Motlová