O společnosti Ikea se v posledních letech nemluví už jen v souvislosti s nábytkem. Švédský gigant totiž přijímá různá opatření v zájmu udržitelnosti. Začal s výkupem nepotřebného nábytku od zákazníků, usiluje o snížení plýtvání jídlem a nyní si posvítil i na problematiku plastů na jedno použití.
Ikea se ve svém prohlášení zavázala, že do roku 2020 odstraní veškeré plasty ze všech svých prodejen. Opatření se týká také restaurací v obchodních domech, a to i těch určených pro zaměstnance. Zároveň chce pokračovat ve snižování emisí, navrhovat nové produkty se záměrem využít pouze recyklované a obnovitelné materiály nebo rozšířit nabídku rostlinných pokrmů ve svých jídelnách.
Společnost chce svými kroky nabídnout lidem ekologickou alternativu. „Skrze naši velikost a dosah máme příležitost inspirovat a umožnit více než miliardě lidí žít lepší život, aniž bychom museli přesáhnout meze naší planety,“ uvedl výkonný ředitel IKEA Group Torbjörn Lööf.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Úžasné ženy, které změnily svět, mají sílu inspirovat malé i velké
Coco Chanel, Eliška Junková, Marie Currie nebo Anne Franková. Co mají tyto ženy společného?…