Poměrně netradiční pojetí výuky si mohou vyzkoušet děti v mateřské škole Vojanova v Ústí nad Labem. V nedávné době do školky vedení instalovalo digitální technologie včetně interaktivní tabule či robotických hraček. Nové postupy ve výchově dětí si momentálně v Metodickém centru pro předškolní vzdělávání osvojují tamní učitelé, aby nabyté znalosti mohli poté snadno předat dětem.
Místní učitelé si zatím osvojení nových technologií chválí, především díky možnosti individuálního přístupu k žákům i pestřejšímu programu dní. „K dispozici mají děti interaktivní tabuli, robotickou včelku, detektor kovů a další věci, které se týkají digitalizace.
Pro děti to znamená dobrou návaznost na školu, kde se s interaktivními tabulemi běžně pracuje, navíc je to takové radostné hraní,“ vysvětlila pro ČTK ředitelka MŠ Vojanova Květoslava Lenková. Digitalizaci předcházelo pokryté celé školky internetem či nakoupení tabletů a dalších přístrojů.
Zapojení technologií tvoří podle učitelů jen část dne, zbytek probíhá úplně stejně jako dřív. Zpestření výuky tak obstarává například interaktivní tabule, na které děti plní různé úkoly z matematiky, rozvoje řeči, čtenářské gramotnosti nebo pravolevé orientace. Další výhodou digitalizace je zadávání domácích úkolů přes internet. „Zadám je přes počítač a děti je doma přes počítač vyřeší. Já mám přitom zpětnou vazbu, jak dlouho jim práce trvala, kde udělalo dítě chybu. Rodiče se často ptají, kdy už zase nějaké úkoly vytvořím. Kvitují to, že jejich ratolest se na počítači učí a nehraje pouze hry,“ uzavřela pro ČTK učitelka Lenka Klimešová.
Zdroj: ČTK
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Lidé jsou křehcí jako sníh a každý z nás potřebuje občas místo pro sebe. To se ve své prvotině…