Z výzkumu Asociace pro psychologickou vědu vyplývá, že pokud jsou děti podporovány v tom, aby při myšlení používaly gesta, přicházejí s mnohem kreativnějšími nápady.
,,Náš výzkum potvrdil, že děti přirozeně používají gesta, když přemýšlejí o tom, jak nově použít předměty každodenní potřeby. Čím víc u toho gestikují, s tím větším množstvím nápadů nakonec přicházejí,“ uvedla přední vědkyně Elizabeth Kirk z univerzity v Yorku.
,,Gestikulování pomáhá objevovat možnosti předmětu – například to, jak může být předmět uchopen, jeho velikost, jeho tvar – a právě to může zvýšit počet kreativních nápadů, jak tento předmět použít,“ vysvětluje Kirková.
Stejné výsledky se ukázaly jak u dětí, které přirozeně gestikulovaly, tak i u dětí, které byly ke gestikulování pobízeny. Výsledky můžou být použity pro zlepšení výuky ve škole u mladších dětí, kterým by při učení mohla pomáhat větší možnost použití rukou.
Zdroj: psychologicalscience.org
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…