Dobrokáva se vrátila s dobrými skutky na brněnský Zelný trh

Zdroj fotografie: Valeriia Cherpak

Probudila se ze zimního spánku a už zase šíří dobro v ulicích Brna. Kdo? Přece Dobrokáva – stánek s kávou, v němž se za objednávku neplatí penězi, ale dobrými skutky.

Poslat dárcovskou SMSku nebo darovat neznámé dívce květinu? Volba je na vás. Loni takový podnět dostalo přes 12 tisíc lidí, protože právě tolik káv se u stánku Dobrokávy během premiérové sezóny připravilo. Do té aktuální vstoupil projekt i s novinkou knihy, do níž mohou zákazníci své skutky zaznamenávat, a tak pomoct s vytvořením jakési kroniky dobrých skutků.

Za projektem stojí Libor Hoření, který zprvu pokrýval veškeré náklady výhradně z vlastní kapsy. Nyní už mu pomáhají i další štědří dárci. „Vždy je pěkné vidět překvapení lidí, kteří o Dobrokávě nikdy neslyšeli, prostě jen vidí stánek s kávou, tak si jdou s peněženkou jednu objednat a až poté se dozví náš koncept,“ baví Hořeního. Kávu z jeho stánku si mohou lidé dát na Zelném trhu v Brně každý všední den.

Autor článku

Kristýna Motlová