Na začátku listopadu zaměstnanci Brněnských komunikací přelepili několik desítek značek, které omezovaly vjezd cyklistů do centra Brna, a nadšenci kol tak mohou konečně projet i centrem moravské metropole.
Nové vedení města tak vyslyšelo prosby místních, kteří používají kolo ke každodenním cestám po Brně. Kromě toho zástupci města otevřeli cyklostezku na druhém břehu Svratky od haly Rondo ke Komárovu.
Všech 56 značek, které zamezovali cyklistům volnou jízdu centrem Brna mezi devátou ranní a pátou odpolední, už neplatí. Pracovníci Brněnských komunikací přelepili či úplně změnili dopravní značení a umožnili tak cyklistům projezd centrem. Jedinými místy, kam cyklisti na kole nemohou, zůstávají ulice Česká, kde se nachází nejvíce pěších, a také část ulice Rooseveltova v blízkosti Malinovského náměstí. V nově povolených částech Brna mohou cyklisté jezdit zpravidla dvacet kilometrů za hodinu či méně.
Za iniciativou dostat kola do centra Brna stál již od začátku spolek Brno na kole, jež upozorňoval na fakt, že z dopravního hlediska je pohyb cyklistů v pěších zónách České republiky i ve světě běžný. Spolkaři to dokládali příklady z Prahy, Ostravy, Hradce Králové nebo i Bratislavy či Košic. Navíc v Brně se za posledních deset let počet cyklistů zdvojnásobil, přičemž na některých místech je nárůst ještě výraznější. Tento krok brněnské radnice tak většina kolařů vítá.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…