Čeští senioři už nemají tak hluboko do kapsy a vyrážejí častěji do zahraničí

Zdroj fotografie: Dollarphotoclub

Podle nejnovějších výzkumů se ukazuje, že starší generace Čechů je z finančního hlediska ve znatelně lepší situaci než kdy předtím. Není tak zcela pravda, že nejen čeští důchodci den co den sledují akční letáky velkých hypermarketů a dlouhou chvíli si střídavě krátí sledováním telenovel a bědováním nad nízkým důchodem. Nová situace seniorů se odráží i v jejich životním stylu – a to především v cestování.

S novou situací však většina firem neumí pracovat. I když své produkty vyrábí „pro všechny“, zpravidla je reklamní kampaň cílená na mladé lidi a společnosti tak přicházejí o významnou část trhu. O změnu se v posledních letech snaží ve Španělsku, které podporuje především turistiku pro starší generace.

„Tamější program Europe Senior Tourism se specializuje právě na seniory a původně byl zaměřený pouze na podporu turistiky kvůli prodloužení letní sezony,“ vysvětluje pro Ihned.cz Tomáš Hubka, marketingový ředitel cestovní kanceláře Delfín travel. Program Europe Senior Tourism se v minulých letech začal šířit do dalších evropských zemí.

Ve srovnání s Evropou jsou podle Hubky čeští důchodci poměrně nekonfliktní a jsou vděční za pozornost delegátů. Oproti například polským nebo španělským turistům jsou ale o poznání uzavřenější. Rozdíly v přístupu jsou i mezi muži a ženami. „Nejhorší bývají na zájezdech šedesátiletí chlapi, kteří fňukají při sebemenším nepohodlí. Zato s námi jezdí spousta dam, které v pohodě vyšlápnou pořádný kopec,“ směje se Hubka zkušenostem s klienty.

Zájem o letecké zájezdy, ať už pobytové nebo poznávací, je v posledních letech na velkém vzestupu. „Loňský rok byl pro nás mimořádně dobrou sezonou, zčásti určitě i díky mediální kampani,“ hodnotí Hubka. Oblíbenými se staly především exotické destinace a země s bohatou historií. „Třeba poznávací zájezdy do Peru jsou velmi oblíbené, senioři historii doslova hltají,“ uzavřel Hubka.

Zdroj: ihned.cz

Autor článku

Michal Bělský