Český nápad bezobalového nakupování uspěl v mezinárodní soutěži

Zdroj fotografie: miwa.eu

Bezobalové obchody si získávají oblibu v různých koutech naší republiky – a pro planetu je to jedině dobře. Co ale jít na nakupování bez obalu ještě jinak a zkusit ho aplikovat i na úrovni supermarketů? S takovým nápadem přišel projekt MIWA.

Systém, který společnost navrhuje, vychází z tzv. precyklace, tedy předcházení tvorbě obalového odpadu. Založen je na opakovatelně použitelných kapslích, ve kterých zboží putuje už od výrobce či distributora. Kapsle se poté v obchodě umístí do modulárních stojanů, odkud už jsou k dispozici pro zákazníky. Ti si vybírají konkrétní množství i způsob zabalení, a to prostřednictvím displejů nebo mobilní aplikace.

Díky absenci obalu a využívání vratných a opakovaně plnitelných kapslí ušetří peníze nejen nakupující, ale i výrobce. Systém je jednoduše výhodný pro všechny strany. Za svůj nápad byli jeho autoři oceněni mezinárodní cenou v rámci New Economy Plastics Innovation Prize.

Autor článku

Kristýna Motlová