V nedávné době se povedlo Slovákovi Andreji Pančíkovi prodat svůj nápad do zahraničí. Šlo o start-up Represent, který zprostředkovává americkým hvězdám prodej triček nebo reklamních předmětů fanouškům. Vydělané peníze pak celebrity posílají většinou na charitu. Pančík na začátku února prodal Represent firmě CustomInk za 100 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 2,5 miliardy korun.
Zaměstnanci Representu vyrábějí speciální trička, která pak nabízí přes svůj web fanouškům. „Represent umožňuje vlivným celebritám oslovit fanoušky a dosáhnout zisků. Slávu lze měřit počtem lajků na sociálních sítích, skutečný vliv však spočívá ve schopnosti přimět fanoušky k akci,“ vysvětlil pro Ihned.cz Andrej Pančík. Start-up, který založil Pančík se spolužáky z Oxfordu, v současné době využívají hvězdy jako například Britney Spears, Channing Tatum nebo Susan Sarandon.
Výtěžek z prodeje ve většině případů putuje na charitativní účely. Například známý seriálový herec Stephen Amell prodal asi 140 tisíc triček, z čehož získal asi 160 milionů korun. Peníze poté věnoval na boj proti rakovině. „Prodej těchto produktů zvyšuje povědomí o podstatných věcech a v neposlední řadě generuje slušné zisky,“ doplnil pro Ihned.cz spoluzakladatel a výkonný ředitel CustomInku Marc Katz.
Zdroj: Ihned.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Staňte se pány svých snů. Pusťte se do lucidního snění
Jaké to je řídit své sny? Je to vůbec možné? A hlavně – jak to udělat? Pokud vás sem tam napadaly…